Förra veckans drömhelg...!

Förra helgen, valborgshelgen, var i Västerås och tävlade i agiltyklass på lördagen och i hoppklassen på söndagen... Det var två lopp per dag, och förväntningarna /önskningarna efter den sista pinnen i varje klass låg i luften... Det var riktigt roliga och bra banor och jag och Mitzy var superladdade!

På lördagen, var det ju då 2 lopp i agilityklassen. Jag var jätte nöjd med det första loppet, egentligen nöjdare med den än de andra loppet, men tyvärr fick vi ett pytte litet fel i slalomet och vi fick ladda om till nästa lopp. Andra loppet gick super och vi blev nollade, vilket räckte till en pinne vår sista agilitypinne och därmed var i uppe i tvåan..! Var jätte nervös vid prisutdelningen, då jag inte riktigt visste om de skulle bli en pinne eller inte...har nog aldrig blivit så glad, som jag blev när hon sa att vi blev uppflyttade. Tyvärr fick vi ingen rosett då endast de fe, första fick det och vi fick placering nummer 6. men vi fick istället en liten söt bricka...som får symbolisera vår uppflyttning...Kvällen firade vi med grillad mat och champagne hur gott som helst!




Så stolt över min lilla tjej!





Ligger i husvagnen...trött...men nöjd...liten flecerepleksak som pris!


Söndagen kom snabbt och jag var lite orolig över hur Mitzy skulle orka med det, det var ju nästan ett år sedan vi körde en två dagars tävling... men orolig hade jag inte behövt vara...Mitzy var super pigg och gjorde sitt bästa i båda loppen.
första loppet var ett kanon lopp egentligen...om man bortser från mattes egna misstsag i starten där jag sätter henne snett...utan att tänka på att hon då kommer se en helt annan linje än den vi ska se.... Mitzy gjorde helt enkelt rätt och hade ett riktigt bra flyt mot de tre hinder jag hade satt henne emot...och matte gjorde fel...Men vi körde färdigt loppet och efter disknignen nollade vi oss...Fick upp en jätte bra fart och loppet kändes verkligen kanon! Om det inte hade varit för Mitzys korkade matte hade vi nog fått en riktigt bra placering där...

Söndagen fortsatte i lördagens tecken...första loppet kanon lopp men ett litet fel...som tog nollan ifrån oss. <även andra loppet fortsatte som lördagens och pinne nr 3 i hoppklassen var tagen Wheeeiiuuu! Även där ett bra och roligt lopp och upptäckte även då att dom hade en liten dator man kunde följa ställningen på och vår placering...Vi låg trea ett bra tag men flyttades sedan ner till en 4:a men de räckte fortfarande till en pinne och en super fint rosett, den vackraste i vår samling!



Klass 2...watch out...here we come .... :P




I veckan har stjärnan fått vila upp sig ordentligt och har också varit hos Carina och fått lite massage...

Tassar /Klass 2 hunden Mitzy


Kommentarer
Postat av: Beatrice

Så duktiga ni har varit båda två!

Grattis vännen!

2010-05-10 @ 21:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0