Kan inte stå emot trycket längre :P

Hej hopp!

Nu är jag som alla andra, och kan inte längre stå emot "bloggtrycket". Har tidigare haft en hemsida, men den har varit alltför dåligt uppdaterad. det beror mycket på att jag tycker den har varit så svår och komplicerad, är inte så jätte haj på de där med hemsidor och grejer. Istället för att ha en blogg på hemsidan, tänkte jag istället testa den här bloggen, som verkar lite lättare iallafall, framförallt när de gäller att lägga in bilder, som är super kul. Förhoppningsvis blir det att jag kommer uppdatera lite oftare och faktiskt få några som läser bloggen ;), kan ju vara lite kul ibland höhö :D

Men ni som känner mig vet säkert redan att den här bloggen inte kommer handla om kläder och mode utan om världens roligaste intresse HUNDAR och olika hundsporter. Men kanske att de slinker in några bilder från någon studentfest - de vet man aldrig :D

Framförallt kommer bloggen att handla om världens härligaste cavaliertjej Mitzy, som blir tre år i maj, oj vad tiden går fort! Mitzy är min första hund och helt klart en riktig stjärna, iallafall enligt matte :D Mitzy är en bestämd och försiktig liten dam, som vet vad hon vill och låter inte sig charmas i första taget. varför göra sånt som inte är kul? Men det som är kul det ska göras i määäängder!!

Mitzy har längre tränat lydnad och vi har även åkt på några tävlingar, där vi har lyckats plocka hem två första priser, en utav gångerna var tyvärr en inofficiell tävling. Men på de andra tävlingarna har vi varit väldigt nära, så nu ska vi samla ihop de två sista första priserna för att kunna få vårat LP1.

Förra sommaren började vi ordentligt med agility, innan hade vi bara lekt lite med olika hindrerna. Men de var först den sommaren som vi gjorde våran första tävling, och sen var vi fast. Agility är verkligen en super rolig sport som både jag och Mitzy älskar, så de lär ni får läsa en hel del om på den här bloggen. Mitzy får även testa på lite freestyle, spår och utställning då och då.

Vem är matte då?
Jeanette heter jag och är 21 år. Läser just nu till tidigare lärare på högskolan i Jönköping och kommer vara klar till januari. Troligtvis kommer jag läsa vidare, då jag inte kommer kunna stå emot det härliga studentlivet, med allt vad de innebär ;)

Oj, de här blev långt! Men får väl vara okej för första inlägget. Bjuder på några bilder från förra helgens skogspromenad, på världens finaste cavaliertjej.











Kommentarer
Postat av: Anna

Kul att du oxå skaffat blogg, så att vi kan följa Mitzys äventyr. Väntar med spänning på alla uppdateringar =)

2010-04-11 @ 21:56:45
URL: http://wilmasagility.blogg.se/
Postat av: Jonna

vad kul att du har skaffat blogg! :) :)

2010-04-14 @ 09:27:43
URL: http://jjoonnaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0