Årets första utomhusträning...äntliiigen!


Så söt...ser ut som papillonöron när hon hoppar!


Idag var det äntligen dags för årets första utomhustävling, oj vad vi har längtat. Ett tag när vi stod i ridhuset med meterdjup snö och massa minusgrader utanför kändes det som det aldrig skulle bli vår. Men ikväll var det både, snöfritt, torrt och ändå inte så kallt ändå! Var på klubben redan vid halv sex tiden, då vi skulle ha möte innan. Jag fick förövrigt vara sekreterare..hahaha...får se om jag själv fattar vad jag skrev sen :D

Men efter mötet var det äntligen dags för lite träning. Vi hade lite olika kombinationer som vi tränade på, jag riktade in mig mycket på slalomet, som vi haft problem med och sen även kontakthindrena, då vi inte har kört dom på väldigt länge nu under vintern, bortsett från gungan då.  Det var sådan skillnad att köra Mitzy idag, hon var verkligen tokladdad. Hon hoppa och studsa oh skällde och var jätte duktig. Det är så mycket roligare att köra henne när hon är på det humöret. Mitt humör spelade säkert också in, man kan ju inte anat än att själv vara laddad inför årets första utomhusträning och inför årets första utomhustävling i Nybro i helgen :P ska bli jätte spännande. Funderar också på att låta Mitzy bli masserad där efter tävlingen, tror hon kan behöva det.

Nähä...de var allt för idag! Imorgon blir det nog en tur till Ullared, får se om man hittar något roligt. Har ju inte varit där så många gånger, men någonting brukar man nästan alltid hitta...




Hej svejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0